دسته‌بندی نشده

انواع زنجیر زنانه و مردانه

انواع زنجیر زنانه و مردانه

 انواع زنجیر زنانه و مردانه

در این مقاله با انواع زنجیر های زنانه و مردانه یا همان گردنبند بدلیجات به طور کامل آشنا خواهید شد. همچنین با کاربرد هر کدام آشنا میشوید و خواهید دانست که کدام مدل از این مدل زنجیر ها برای چه مهمانی ها و مجالسی مناسب است.

زنجیر کابلی (Link Chain)

رایج ترین و پرفروش ترین نوع از انواع زنجیر، زنجیر کابلی میباشد. شکل ظاهری این زنجیرها به صورت اتصال حلقه‌های بیضی شکل هم اندازه میباشد که در دل یکدیگر قرار دارند. زنجیر کابلی، در دسته  انواع زنجیرها با ساخت آسان قرار میگیرند که هنگام استفاده زیبایی خاصی به گردن شما میبخشند. زنجیرهای کابلی از جنس های مختلفی مانند طلا، برنج، استیل و مس ساخته میشود. معمولا مدهای ظریف تر این زنجیر مناسب استفاده خانم ها و مدل ضخیم تر آن مناسب استفاده آقایان است.

زنجیر کابلی (Link Chain)

زنجیر رولو (Rolo Chain)

در واقع زنجیر های رولو مشابه مدل زنجیر های کابلی هستند اما حلقه های آن کاملاً گرد و یکسان است و در ساختار کمی با هم متفاوت هستند. همچنین در این مدل از انواع زنجیر ها، حلقه ها نسبت به هم زاویه 180 درجه دارند. این زنجیرها با حلقه های کوچک، مناسب استفاده برای خانم ها و با حلقه های بزرگ، مناسب استفاده برای آقایان است.

زنجیر رولو (Rolo Chain)

زنجیر فیگارو (Figaro Chain)

زنجیر فیگارو برای اولین بار در ایتالیا و توسط شخصی به نام فیگارو ساخته شد. در ساخت این مدل زنجیر از الگوی خاصی استفاده شده است ، به این صورت که بعد از هر دو یا سه حلقه دایره ای شکل، یک حلقه بیضی شکل ‏قرار می‌گیرد. به زنجیر فیگارو، زنجیر کارتیه ترکیبی نیز گفته میشود و هم برای خانم ها و هم برای آقایان مناسب استفاده است . معمولاً در ساخت گردنبند ، دستبند و پابند، از این مدل زنجیر استفاده می‌کنند.‏

همچنین بخوانید: انواع گوشواره زنانه

زنجیر فیگارو (Figaro Chain)

زنجیر کورب (Curb Chain)

Curb یا کورب در زبان انگلیسی به معنی “شاخه چوبی خمیده” میباشد. البته این مدل زنجیر در ایران بیشتر به نام “کارتیر” یا “کارتیه” شناخته می شود. دانه های این زنجیر حالتی موج دار و منحنی شکل دارند که به هم متصل شده و آن را تشکیل میدهند. این انوع زنجیر دو طرح مختلف دارد که یک نوع این زنجیر دارای دانه های هم اندازه و نوع دیگر در قسمت میانی دارای دانه های درشت تر بوده و با حرکت به سمت طرفین زنجیر، دانه های آن کوچکتر می شوند. با قرار دادن زنجیر بر روی سطحی صاف، زنجیر مذکور حالتی مسطح خواهد داشت که همین امر باعث شده در ساخت زیورآلات با طراحی مسطح این زنجیر مورد استفاده قرار گیرد.

زنجیر کورب (Curb Chain)

زنجیر پاپکورن (Popcorn Chain)

زنجیرهای طرح پاپکورن دارای وزن کم و ساختاری لوله ای شکل هستند. این مدل از یک زنجیر صاف ماری شکل که از به هم پیوستن اتصالهایی برجسته تشکیل شده اند. دلیل ‏نامگذاری این زنجیر کنار هم قرار گرفتن دانه های ریزیست که یادآور پاپکورن می باشند‎.‎ این زنجیر بر روی گردن و سینه، نمایی بسیار شیک دارد و به شکل زیبایی بر روی گردن می نشیند، با این زنجیر می‌توانید از آویزهای مختلف نیز استفاده کنید و رنگ طلایی این محصول با اغلب رنگ‌های لباس‌ ست می‌شود. 

زنجیر پاپکورن (Popcorn Chain)

زنجیر بیزانس (Byzantine Chain)

زنجیر های بیزانس نام های دیگری نیز دارد که از نام های دیگر آن میتوان به زنجیر اتریشی و زنجیر قفس پرنده اشاره کرد. کلمه بیزانس نیز اشاره به سبک زیورآلات امپراتوری روم شرقی و بیزانس دارد. ساختار این مدل بصورت در هم تنیده با الگویی پیچیده میباشد که زنجیری لوله ای شکل را مانند تصاویر زیر ایجاد میکند. این نوع از انواع زنجیر ها مناسب خانم ها میباشد و انتخاب خوبی برای مجالس خاص میباشد.

زنجیر بیزانس (Byzantine Chain)

زنجیر طنابی (Rope Chain)

زنجیرهای ‏طنابی جزو انواع زنجیر های سنگین و محبوب ترین زنجیرهای طرح بافت می باشند و یکی از پر طرفدارترین زنجیر ها در سراسر جهان هستند . این مدل ساختاری همانند طناب دارد که از دو رشته به هم تابیده شده تشکیل شده است. معمولاً همراه با آویز از زنجیر طنابی استفاده می‌کنند. ‏این زنجیر ها به دلیل طراحی خاصی که دارند، مخصوص خانم ها هستند.

همچنین بخوانید: انواع گردنبند زنانه

زنجیر طنابی (Rope Chain)

زنجیر ماری (Snake Chain)

این مدل جذاب از به هم پیوستن صفحات موجی شکل و مسطح ساخته میشود که ساختاری ظریف همچون پوست مار دارد. زنجیر ماری انعطاف‌پذیری بالایی دارند. همچنین این زنجیر از درخشندگی بالایی برخوردار هست و همه را مجذوب خود میکند. یک آویز ظریف زیبایی ‏آنها را تکمیل می‌کند و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خانم های مشکل پسند می‌باشد.‏

زنجیر ماری (Snake Chain)

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *