دسته‌بندی نشده

ژوپینگ بهتره یا استیل؟

ژوپینگ بهتره یا استیل

ژوپینگ بخریم یا استیل؟

مطمئنا همه ما موقع خرید بدلیجات به دنبال محصولی هستیم که با کیفیت و رنگ ثابت باشد و از نظر دوام و استحکام قابل قبول باشد تا بتوانیم چندین سال از آن استفاده کنیم بدون اینکه تغییر رنگ دهد یا مات شود. در این مقاله سعی کردیم برند ژوپینگ را با دیگر بدلیجات مقایسه کنیم. با توجه به تجربیات طلایی طور طی 10 سال گذشته باید بگوییم که تفاوت چندانی بین برند ژوپینگ و بدلیجات استیل از نظر ثبات رنگ و کیفیت آنها وجود ندارد. انتخاب بدلیجات و زیورالات کاملا سلیقه ای بوده و با توجه به اینکه اکثر مدلهای برند ژوپینگ زنانه و طرح طلا هستند، بیشتر مورد انتخاب خانم ها قرار می گیرد و  بدلیجات  استیل بیشتر برای طرح های ساده مردانه و کم نقش و نگار استفاده می شود. برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنیم ابتدا تفاوت این دو مدل را با هم برسی میکنبم.

استیل نوعی فلز است که نسبت به طلا بسیار ارزان تر بوده و در ساخت زیورآلاتی همچون گردنبند بدلیجات، گوشواره بدل و زنجیر سینه مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا خیلی کم و به ندرت پیش می آید که استیل تغییر رنگ دهد و یا ایجاد حساسیت کند. فلز استیلی در بدلیجات به کار می رود، کیفیت های مختلفی دارد و نسبت به کیفیت استفاده شده قیمت بدلیجات نیز تغییر میکند. بسیاری از شرکت ها و برندهای معتبر از این فلز(استیل) در ساخت بدلیجات استفاده می کنند پس اگر می خواهید زیورآلات با رنگ ثابت داشته باشید، بدلیجات استیل یکی از گزینه های خوب محسوب میشود.

و اما بدلیجات برند معروف ژوپینگ از فلز مس ساخته میشود و  روکش آنهااز جنس رادیوم با آب طلا ۱۸ عیار، ۱۶ عیار و ۱۴ عیار می باشد. رادیوم یکی از فلزهای عالی در ساخت بدلیجات رنگ ثابت است. در واقع این فلز همان چیزی است که از آن با نام بدلیجات رنگ ثابت یاد می کنیم. رادیوم باعث می شود تا زیورآلات براق تر دیده شوند و جلوه بیشتری نسبت به سایر بدلیجات داشته باشند. بدلیجات ژوپینگ با استفاده از این فلز در ساخت محصولاتش توانسته که محبوبیت بیشتری به دست آورده و طرفداران بسیاری را از آن خود کند. در ادامه این مطلب برای پاسخ به این سوال که بدلیجات ژوپینگ بهتره یا استیل به بررسی تفاوت های این دو  می پردازیم.

ژوپینگ بهتره یا استیل؟

تفاوت ژوپینگ و استیل

ژوپینگ و استیل از لحاظ ظاهری، از لحاظ جنس و از لحاظ کیفیت تفاوت هایی باهم دارند که در ادامه به آنها می پردازیم.

از لحاظ شکل ظاهری

بارزترین تفاوت بین بدلیجات برند ژوپینگ و استیل، شکل و ظاهر آن است. اکثر مدلهای برند ژوپینگ طرح طلا هستند و دقیقا شبیه به طلای واقعی هستند و تشخیص آن از طلای واقعی در نگاه اول کمی دشوار است. از طرفی زیورآلات استیل معمولا دارای قفل های ساده تری هستند و در اکثر زنجیر های استیل یا از قفل کتابی و یا از قفل طوطی استفاده می شود.

از لحاظ جنس

تفاوت دیگر این دو برند مربوط به جنس فلز استفاده شده در آنهاست، بدلیجات ژوپینگ  معمولا جنسی غیر از استیل مثل مس، برنج و … دارند که با رادیوم و آب طلای 18 و 16 و 14 عیار آبکاری میشوند. اما بدلیجات استیل همانطور که از اسمشون مشخص است جنس فلز استفاده شده در آنها کاملا استیل بوده و زیورالات استیل نقره ای، رنگ دائمی دارند.

لازم به ذکر است که فلز استیل بسیار سفت و سخت و محکم است و وزن سنگین تری نسبت به زیورالات ژوپینگ دارند . سفت و سخت سخت بودن استیل باعث شده تا طراحان بدلیجات نتوانند طرح های پیچیده و پر نقش و نگار یا پر نگین را با جنس استیل پیاده سازی کنند. اما با سایر فلزاتی که غیر استیل هستند ، به دلیل نرم و انعطاف پذیر بودن به سادگی با آنها طرح های پیچیده و زیباتری بدلیجات و زیور آلات ساخته میشود، مثل قفل های طرح طلا، زنجیر و دستبندهای پر از نگین.

یک مشکل دیگری که در بدلیجات ژوپینگ ممکن است برایتان به وجود بیاید، پارگی یا شکستگی این نوع بدلیجات است.همانطور که گفته شد بدلیجات برند ژوپینگ و غیر استیل دارای فلزی نرم هستند و در صورت کشیدگی یا تحت فشار قرار گرفتن، به سادگی پاره شده یا می شکنند. اما زیورالات استیل کاملا محکم و مقاوم هستند و به سادگی پاره یا شکسته نمیشوند .

از لحاظ کنترل کیفیت

ژوپینگ محصولاتی که تهیه و تولید می کند را قبل از ارسال به بازار مورد بررسی قرار می دهد تا اگر مشکلی داشت، بتواند آن مشکل را برطرف کرده و از بین ببرد. با این کار ژوپینگ کیفیت محصولاتش را بالا برده و اعتماد بیشتری از مشتریانش را به خود اختصاص می دهد. این در حالی است که بدلیجات استیل توسط تولیدکننده های آن ها شاید به هیچ وجه مورد آزمایش قرار نگیرد و همین موضوع باعث شده که در بسته های ارسالی شرکت هایی که بدلیجات استیل گاها جنس های معیوب وجود داشته باشد.

همچنین بخوانید: تشخیص طلا از استیل

ژوپینگ بخریم یا استیل؟

مقایسه اجمالی ژوپینگ و استیل

ژوپینگ و استیل از لحاظ ظاهری و کیفیت تفاوت هایی باهم دارند:

بدلیجات ژوپینگ

جنس: بدلیجات برند ژوپینگ از جنس‌های مختلفی مانند مس، برنج ، آلیاژهای مختلف و سنگ‌های قیمتی ساخته می‌شوند و تنوع این بدلیجات به دلیل استفاده از فلز های نرم بسیار بالاست.

ظاهر و طراحی: بدلیجات ژوپینگ با طراحی‌های خلاقانه و زیبا در بازار معروف هستند. این بدلیجات می‌توانند شامل طرح‌های مدرن، کلاسیک، مینیمالیستی و حتی فانتزی باشند.

ارزش و قیمت: بدلیجات ژوپینگ به دلیل استفاده از جنس‌های قیمتی و طراحی‌های خاص، معمولاً قیمت‌های بالاتری نسبت به بدلیجات استیل دارند و ارزش بالایی را به دلیل استفاده از جنس‌های قیمتی و طراحی‌های خاص به مشتریان ارائه می‌دهند.

بدلیجات استیل

جنس: بدلیجات استیل (استیل ضد زنگ یا stainless steel) از آلیاژ فولاد ضد زنگ تهیه می‌شوند. این جنس مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی را دارد و بدون نیاز به نگهداری ویژه است.

ظاهر و طراحی: بدلیجات استیل عموماً ظاهری ساده و مینیمالیستی دارند. این طرح‌ها مناسب برای افرادی است که به دنبال سبکی کلاسیک و زیبا با جزئیات کمتر هستند.

قیمت مناسب: بدلیجات استیل اغلب قیمتی مقرون به صرفه‌تر نسبت به بدلیجات ژوپینگ دارند. این بدلیجات با کیفیت مناسب و قابلیت استفاده بلندمدت ارائه می‌شوند.

همچنین بخوانید: تمیز کردن بدلیجات

تفاوت ژوپینگ و استیل

سخن پایانی

به طور کلی، انتخاب بین بدلیجات ژوپینگ و بدلیجات استیل بستگی به سلیقه و نیازهای شخصی شما دارد. اگر به طراحی‌های خلاقانه و استفاده از جنس‌های قیمتی علاقه‌مند هستید، بدلیجات ژوپینگ گزینه مناسبی است. اما اگر به دنبال سادگی، مقاومت و قیمت مناسب هستید، بدلیجات استیل ممکن است انتخاب خوبی باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4.5]

7 دیدگاه در “ژوپینگ بهتره یا استیل؟

  1. مینا گفت:

    خیلی عالی بود

  2. ساجده گفت:

    چقدر حامع و جذاب آفررین

    1. talaeitor گفت:

      ممنون از وقتی که گذاشتید و مطالعه کردید

  3. مرجان گفت:

    ژوپینگ خیلی شیک و با کیفیته

  4. مهسا گفت:

    همیشه واسم سوال بود که تفاوت ژوپینگ و استیل چیه که بعد از خوندن این مطلب کامل متوجه شدم با تشکر از مطلب مفیدتون

  5. سحر گفت:

    فقط ژوپینگ

    1. talaeitor گفت:

      ژوپینگ عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *