دسته‌بندی نشده

طلا روس چیست؟

زیورآلات طلاروس چیست

طلا روس چیست؟

طلاروس یا اصطلاحا رزگلد، در روسیه در سال های بسیار قبل،بسیار محبوب بوده و از آنجایی که در این دوره از رزگلد برای ساخت جواهرات در روسیه بیش از حد استفاده می شد، رزگلد به طلای روسی معروف شد. امروزه طلای روسیه اصطلاحی است که زیاد استفاده نمی شود و به جای آن از واژه رزگلد استفاده می شود. طلاروس به آلیاژی گفته می شود که بر پایه مس ساخته می شود و به رنگ رزگلد Rose Gold می باشد و  به دلیل وجود فلز مس در آن، به رنگ سرخ متمایل می شود. از طلا روس برای ساخت گردنبند بدلیجات و گوشواره بدل نیز نیز استفاده می شود.

تاریخچه طلاروس

طلای روس یک اصطلاح قدیمی است که برای توصیف رنگ رزگلد استفاده می شود که در قرن نوزدهم میلادی استفاده از این آلیاژ در روسیه به شدت افزایش پیدا کرد و در میان جواهرسازان روسیه چنان رواج پیدا کرد که این آلیاژ به طلای روسی یا طلاروس معروف شد.

طلا روس چیست؟

جنس طلا روس از چیست؟

طلای روس از ترکیب چند فلز ساخته می شود در واقع میتوان گفت طلاروس آلیاژی است که از ترکیب فلزاتی مانند مس،برنج، قلع و نیکل ساخته می شود. البته طلا روسی بر پایه مس ساخته می شود و وجود مس در ترکیبات آن باعث می شود که به رنگ سرخ متمایل شود و باعث ایجاد رنگ رزگلد میگردد. در ساخت زیورآلات طلاروس برای زیبایی هر چه بیشتر آنها را با جواهرات و نگین ها و سنگهای مختلف ترکیب می کنند. برای آبکاری طلاروس از رادیوم، نقره و طلا استفاده میشود .

آیا طلا روس حساسیت ایجاد می کند؟

در حالت کلی طلای روسی هیچ حساسیتی برای پوست ایجاد نمی کند، اما به دلیل وجود فلز مس در طلا روسی و همچنین وجود گزارش هایی که به ندرت مشاهده شده که فلز مس در بعضی از بدن ها حساسیت های پوستی و کهیر و خارش ایجاد کرده پس اگر در هنگام استفاده از زیورآلات از جنس طلا روس دچار حساسیت یا خارش های پوستی شدید، حتما زیورآلات خود را کنار گذاشته و فورا به پزشک مراجعه کنید.

جنس طلا روس از چیست؟

طلا روس بهتره یا ژوپینگ

متاسفانه در دنیای امروز از همه محصولات و همه برندها، محصولات تقلبی و بی کیفیت وجود دارد و در بیشنر مواقع بعضی از افراد بدون اطلاع و ندانسته محصولات تقلبی را از یک برند خریداری میکنند و بعد از گذشت مدت کوتاهی از کیفیت پایین آن محصول مطلع می شوند و همین موضوع باعث می شود نسبت به آن برند بطور کامل دلسرد شوند. در دنیای زیورآلات و بدلیجات هم همین موضوع صدق میکند و باعث شده خیلی از افراد با خرید بدلیجات تقلبی و بی کیفیت نسبت به این حوزه بدبین و دلسرد شوند و هرگاه حرف از بدلیجات شود به یاد تجربه تلخ خود افتاده و از آن استقبال نمیکنند.

در هر صورت اگر بخواهیم طلاروس را با ژوپینگ مقایسه کنیم با فرض اینکه هر دو اصلی و  با کیفیت باشند میتوانیم بگوییم که ژوپینگ از کیفیت نسبتا بالاتری برخوردار است چرا که قسمت داخلی طلاروسی به دلیل وجود مس در آن ، بعد از مدتی به خاطر تماس با بدن به رنگ سبز تغییر رنگ میدهد و به دلایلی که در بالا ذکر شد امکان به وجود آمدن حساسیت در ژوپینگ کمتر از طلاروس است. از لحاظ قیمت باید بگوییم که محصولات برند ژوپینگ قیمت بالاتری نسبت به محصولات طلاروس دارند.

نحوه نگهداری از طلا روسی

نگهداری از طلای روس  همانند نگهداری از سایر زیورآلات است و باید از تماس مکرر آن با آب، مواد شیمیایی، پرفیوم ها جلوگیری شود. البته اگر کیفیت آبکاری آن ها مناسب باشد میتواند مقاومت بیشتری در مقابل مواد که در بالا ذکر شد از خود نشان دهد و پس از گذشت مدت زمان طولانی تری تغییر رنگ دهد ولی در کل قسمت های داخلی طلاروس که با بدن در ارتباط است به مرور زمان تغییر رنگ میدهد و رنگ سبز متمایل می شود که این مدت زمان بستگی به مقدار و نوع استفاده و همچنین میزان تعریق و ژنتیک بدنی فرد دارد. به همین دلیل نمیتوان مدت زمان معینی را برای این مورد مشخص کرد.

همچنین بخوانید: ژوپینگ بهتره یا استیل

نحوه نگهداری از طلا روسی

طلا روس یا طلای مات

بعضی اوقات شاید در بین صحبت های افراد مختلف یا کسانی که در حوزه ی طلا و بدلیجات فعالیت دارند اصطلاح طلای مات را شنیده باشید، در واقع طلای مات نام دیگر طلای روس است. طلای روسی بر خلاف طلای معمولی که ظاهر براقی دارد میتواند با ظاهری مات و براق تولید شود و مات و براق بودن آن را می توانید متناسب با نوع استایل و پوشش خود انتخاب کنید و در سال های اخیر همین موضوع باعث محبوبیت طلا روسی شده است.

تفاوت طلای صورتی و طلای روسی

سرخی و رنگ منحصر به فرد طلاروس به خاطر فلز مس استفاده شده در آن است و هرچه میزان مس استفاده شده در طلاروس بیشتر باشد سرخی بیشتری به خود خواهد گرفت و هرچه این میزان کمتر باشد مقدار سرخی به همان نسبت کاهش پیدا می کند و به رنگ صورتی متمایل می شود.

در واقع طلای صورتی زیر مجموعه طلای روس است با این تفاوت که در طلایی صورتی یا Pink Gold از مقدار مس کمتری نسبت به طلاروس استفاده شده است و به همین دلیل مقدار سرخی آن نسبت به طلا روس کمتر است و به همین دلیل به آن طلای صورتی گفته می شود.

همچنین بخوانید: تشخیص طلا از استیل

فواید زیورآلات طلا روس

فواید زیورآلات طلا روس

اگر به زیورآلات علاقمند هستید و در این بین به دنبال زیورالاتی هستید که خواص درمانی نیز داشته باشند می توانید زیورآلاتی را انتخاب کنید که از طلاروس ساخته شده اند، چرا که طلای روسی از فلز مس ساخته شده و به دلیل وجود مقدار زیادی مس در آن می تواند خواص درمانی فوق العاده ای داشته باشد که یکی از مهمترین خواص درمانی مس که میتوانیم به ان اشاره کنیم ایجاد آرامش می باشد.

اگر بخواهیم خواص درمانی دیگری از مس را بیان کنیم میتوانیم به درمان و رفع التهاب های بدن و همچنین کمک به درمان آرتروز را ذکر کنیم. برخی از دانشمندان معتقدند که مس باعث ترشح ملانین میشود که همین موضوع باعث می شود از سفیدی زودرس موها جلوگیری کند. از دیگر فواید درمانی مس میتوان به جلوگیری از کم کاری تیروئید و همچنین تحریک کلاژن ها و جلوگیری از چین و چروک چوست میتوان اشاره کرد. درکل مس مانع پیری زودرس می شود و یکی از راهکارها برای سالم ماندن جسم و روحتان استفاده از زیورآلاتی است که در ساخت و تولید آنها از فلز مس استفاده شده است.

همچنین بخوانید: برترین برند بدلیجات

مزایا و معایب طلاروس

مزایا:

خواص درمانی

مقرون به صرفه بودن طلاروس

مقاومت و استحکام بالاتر نسبت به طلای زرد

خاص و رمانتیک بودن رنگ رزگلد

معایب:

در دسترس بودن کمتر نسبت به طلای زرد و سایر بدلیجات

ایجاد حساسیت در بعضی از پوست ها به دلیل وجود مس در آن

فروشگاه طلایی طور با بیش از 10 سال سابقه در زمینه واردات بدلیجات و زیورآلات اصلی از برندهای معروف دنیا مانند ژوپینگ ، YSX، راین استون و سواروفسکی و همچنین زیورآلات از جنس استیل اصل و زنجیر های سینه و بدن بصورت 24 ساعته در خدمت شما عزیزان است تا بتوانید با خیال راحت زیورآلات مورد علاقه ی خود را با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت تهیه بفرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 4.2]

2 دیدگاه در “طلا روس چیست؟

  1. مهسا گفت:

    مطلب کامل و جامعی بود واقعا ممنونم از مجموعه طلایی طور که علاوه بر ارائه محصولات خاص و با کیفیت ، مطالب ارزشمندی هم در اختیار ما یزاره تا بتونیم قبل از خرید اطلاعات خودمونو تکمیل کنیم

  2. رویا گفت:

    انگشتر طلاروسی ازتون گرفتم 7 ماهه هنوز تغییر رنگ نداده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *