دسته‌بندی نشده

معنی نمادهای پرطرفدار در زیورآلات

معنی نمادهای پرطرفدار در زیورالات

در دنیای زیورآلات نمادها و سمبل های مختلفی وجود دارد که هر کدام از این نمادها معنی و مفهوم و کاربرد جداگانه دارند که در این مقاله سعی میکنیم نمادهای پرطرفدار در زیورآلات را به شما معرفی کنیم و بهترین و زیباترین عکسها را برای شما انتخاب کنیم. این نمادها برای زیورآلات مختلفی مثل دستبند، گوشواره بدل، گردنبند بدلیجات، انگشتر و حتی نیم ست نیز ساخته می‌شوند که میتوانند از طلا، نقره، استیل و … ساخته شوند.

نماد چشم و نظر در زیورآلات

نماد چشم نظر یکی از نمادهای پرطرفدار در زیورآلات می باشد. امروزه نماد چشم نظر توسط دو دسته از افراد مورد استفاده قرار میگیرد . اول دسته ای از افراد که به چشم زخم اعتقاد دارند و معتقدند که با استفاده از این نوع زیورآلات میتوانند از چشم زخم و انرژی منفی در امان بمانند و همیشه یک گردنبند یا دستبند یا … از این نماد به همراه خود دارند.

دسته ی بعدی افرادی هستند که فقط صرفا به طرح ها و مدل های نماد چشم و نظر علاقمند هستند و به خاطر جنبه زیبایی از آنها استفاده میکنند. این نماد پرطرفدار دارای طرح ها و زنگهای متنوع و زیادی است که رنگ‌های نماد چشم و نظر در جواهرات شامل: آبی، آبی روشن، طلایی یا زرد، نارنجی، قرمز، صورتی، سبز، بنفش، و سفید هستند و هر کدام معنی خاص خود را دارند.

نماد چشم و نظر در زیورآلات

نماد قلب در زیورآلات

نماد قلب یکی از نمادهای پرطرفدار در زیورآلات می باشد. نماد قلب یکی از مدرن ترین و در عین حال قدیمی ترین و ماندگارترین طرح های زیورآلات در طول تاریخ می باشد و جزو یکی از بهترین هدیه های عاشقانه  میباشد. خرید یا هدیه دادن یک گردنبند یا گوشواره قلب میتواند و نشان دهنده عشق و علاقه ی شدید به طرف مقابل باشد.

نماد قلب در زیورآلات

نماد بی نهایت در زیورآلات

نماد بینهایت یکی از نمادهای پرطرفدار در زیورآلات می باشد. سمبل بی نهایت یکی از نمادهای پرطرفدار در زیورآلات و جواهرات است و برای ابراز علاقه و عشق ابدی به یک شخص و یا یک موضوع خاص مورد استفاده قرار میگیرد. موضوعی که قابل توجه است این است که نماد بینهایت در هند سمبل برابری زن و مرد است.

ترکیب نماد قلب و بینهایت، به صورتی که بینهایت داخل قلب قرار بگیرد، بسیار جذاب است. حتی ترکیب نماد بینهایت با حرف اول کسی که او را دوست دارید نیز جذاب و رومانتیک است. این نماد برای هدیه دادن به کسانی که دوستشان دارید، انتخاب خیلی خوبی است.

همچنین بخوانید: ژوپینگ بهتره یا استیل

نماد بی نهایت در زیورآلات

نماد بال فرشته در زیورآلات

طبق روایات در افسانه ها و ادیان مختلف ،فرشتگان در بهشت حضور دارند و هر فرشته ای وظیفه ی خاصی دارد و مخصوص انجام کار خاصی است و هرکس فرشته ی نگهبان دارد. نماد بال فرشته در زیورآلات نشانه ایمان ، امید ، شادی  و محافظت است و  دلیل استفاده از این سمبل برای هرکس میتواند متفاوت باشد .

استفاده از نماد بال فرشته به ما امید و قدرت میدهد تا فراتر از ناکامی های زندگی حرکت کنیم زیرا که هنگام استرس و سردرگمی بال های فرشته به ما یادآوری میکند که ما تنها نیستیم و فرشته نگهبان ما در حال محافظت از ماست. این نماد در زیورآلات گاهی اوقات بصورت بال های باز شده و آماده پرواز و گاهی به صورت بالهای جمع شده و رو به پایین است.

نماد بال فرشته در زیورآلات

نماد پروانه زیورآلات

نماد پروانه یکی از نمادهای پرطرفدار در زیورآلات می باشد. پروانه به دلیل سبک زندگی و به وجود آمدنش سمبل رهایی و آزادی و تغییر نام گرفته چرا که او مدتی درون پیله زندانی است و بعد پیله را پاره میکند و از داخل آن بیرون می آید و لحظه ی خروج از پیله و باز کردن بالهای زیبایش دقیقا شبیه لحظه ی آزادی و رهایی است. اگر شما به دنبال تغییر در سبک زندگیتان هستید نماد پروانه میتواند بسیار کاربردی و انگیزه دهنده باشد.

نماد پروانه زیورآلات

نماد مثلث زیورآلات

نماد مثلث یکی از نمادهای پرطرفدار در زیورآلات می باشد. مثلث رو به بالا در جواهرات، نماد تعالی، آتش، آرزو و برتری است و مثلث رو به پایین، نماد رحمت آسمانی و منشأ حیات است.

همچنین بخوانید: تمیز کردن بدلیجات

نماد مثلث زیورآلات

نماد دایره زیورآلات

نماد دایره یکی از نمادهای پرطرفدار در زیورآلات می باشد. نماد دایره در زیورآلات، سمبلی از ابدیت، جاودانگی، زندگی، تمامیت و کمال است. بسیاری از افراد معتقدند که هدیه دادن آویز دایره، نماد عشق ابدی است. البته، انگشتر و دستبند بهترین زیورآلات شناخته شده دایره در جواهرات هستند.

نماد دایره زیورآلات

نماد ماه و ستاره زیورآلات

نماد ماه و ستاره یکی از نمادهای پرطرفدار در زیورآلات می باشد. اولین زیورآلاتی که نقوش ماه و ستاره به صورت برجسته یا حکاکی بر روی آن قرار گرفته، تاج پادشاهان و فرمانروایان ساسانی است. که خود را نماینده اهورا مزدا بر روی زمین می دانستند، از نقوش ماه وستاره بر روی تاج هایشان سود می جستند. می توان گفت که هلال ماه نقش شده بر روی تاج ها مظهر آناهیتا، ایزد بانوی محبوب دین زرتشتی و نقش ستاره نمادی از تیشتر یکی از ایزدان مهم مذهب ایران باستان می باشد و ماه و ستاره ساسانی در بر گیرنده ی تمامی مفاهیم و نماد هایی مانند باران، گاو، گراز ، عقرب، دایره، زن، نخل، بز کوهی، مثلث، عسل و صلیب می باشد

سومری‌ها نیز از دیگر افرادی بودند که نماد ماه و ستاره در سنگ‌ها و زیورآلات آن‌ها به چشم می‌خورد. ماه در میان آن‌ها به معنای خدای ماه و ستاره به معنای الهه ی عشق،باروری و جنگ است که بیشتر برای احترام به زنان استفاده می‌شده است. هلال ماه در جواهرات دوران ویکتوریا، نماد معنویت و تکریم الهه ی ماه زنانه به شمار می رفت . در دوران ویکتوریا ، ستاره نماد هدایت روح بود . هلال ماه در دوران ما، سمبل شروع جدید، رابطه نو و ارزو و امید است. ستاره هم سمبل زنانگی، خوشبختی، جاه طلبی، شهرت و موفقیت است. اگر می خواهید موفقیت کسی را به او تبریک بگویید یا نشان دهید او ستاره زندگی شماست، می توانید زیورالات و جواهرات ستاره را به او هدیه دهید.

نماد ماه و ستاره زیورآلات

نماد گل زیورآلات

نماد گل یکی از نمادهای پرطرفدار در زیورآلات می باشد. نماد گل در جواهرات از محبوب‌ترین طرح‌هاست که توسط برندها و طراحان بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این نماد اولین بار در دهه ۱۸۳۰ میلادی و با هدف نمایش دوستی، عشق و ازدواج شکل گرفت. به طور کلی، نماد گل، سمبل عشق، محبت و دوستی است. این طرح از زیورآلات به خاطر ظرافت و ظاهر زیبایی که دارند، همیشه پرطرفدار هستند. نماد گل در زیورآلات با طرح‌های مثل گل رز، گل لاله، گل میخک، گل ارکیده، گل نیلوفر، گل سوسن و … ساخته می‌شود که هر کدام معنا و مفهوم خاص خود را دارند.

همچنین بخوانید: برترین برند بدلیجات

نماد گل زیورآلات

نماد درخت زندگی زیورآلات

نماد درخت زندگی یکی از نمادهای پرطرفدار در زیورآلات می باشد. یکی از تعابیر معمول در ارتباط با درخت زندگی تولد دوباره است. امکان دارد یک درخت برگ‌های خود را از دست بدهد و مرده به نظر برسد. اما زمانی که شرایط مطلوب باشد دوباره زندگی می‌کند و جوانه می زند و برگ‌های تازه می‌آورد. درخت زندگی سمبل یک شروع دوباره است.

نماد درخت زندگی زیورآلات

نماد ببر زیورآلات

هنگامی که کلمه ببر را میشنویم بی اختیار ذهن ما به سمت قدرت و زیبایی متمرکز میشود. نماد ببر در زیورآلات و یا هر اکسسوری دیگری، نماد غرور و اعتماد به‌ نفس و زیبایی است.

نماد ببر زیورآلات

نماد پرندگان زیورآلات

مدت زمان زیادی است که پرندگان به عنوان نمادها در جواهرات استفاده می‌شوند و محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. پرندگان به طور سنتی به عنوان پیام رسان شناخته می‌شوند. در ادامه با نماد هر یک از پرندگان بیشتر آشنا می‌شوید.

نماد پرندگان زیورآلات

نماد جغد در زیورآلات

جغد در زیورآلات، نماد هوش و شجاعت بالا است , از این نماد در طراحی و ساخت گردنبند ، دستبند و نیم ست طرح جغد استفاده میشود.

نماد جغد در زیورآلات

نماد گنجشک در زیورآلات

گنجشک یکی از نمادهای پرطرفدار در زیورآلات است و نماد اجتماعی بودن و سرعت عمل بالا است.

نماد گنجشک در زیورآلات

نماد کلاغ در زیورآلات

کلاغ پرنده‌ی بسیار باهوشی است. کلاغ در زیورآلات یکی از نمادهای پرطرفدار در زیورآلات است و نماد جاه‌طلبی،فرصت‌طلبی، و فریبندگی است.

نماد کلاغ در زیورآلات

نماد پرستو در زیورآلات

پرستو یکی از نمادهای پرطرفدار در زیورآلات است و نماد عشق و ثبات است؛ و این عشق و ثبات را هم در زمان و هم در فاصله تداعی می‌کند.

نماد پرستو در زیورآلات

نماد سنجاقک در زیورآلات

نماد سنجاقک  یکی از نمادهای پرطرفدار در زیورآلات می باشد. یکی از نمادهای پرطرفدار در زیورآلات سنجاقک است که نماد تغییر، قدرت، توانایی تغییر از نظر جسمی و روحی، و توانایی پذیرش تغییر است. این تشبیه از چرخه‌ی زندگی سنجاقک سرچشمه می‌گیرد زیرا قبل از رسیدن به مرحله بزرگسالی، یک دگردیسی تقریباً کامل را پشت سر می‌گذارد.

نماد سنجاقک در زیورآلات

نمادهای پاییز در زیورآلات

استفاده از نمادها و رنگ‌های پاییزی در زیورآلات بسیار جذاب است و  یکی از نمادهای پرطرفدار در زیورآلات است . زیورآلاتی که نماد پاییز دارند بهترین هدیه برای افراد متولد پاییز است.

نمادهای پاییز در زیورآلات

نماد فروهر در زیورآلات

نماد فروهر یکی از نمادهای پرطرفدار در زیورآلات می باشد. سه قسمت نماد فروهر، یعنی مرد جاافتاده، حلقه بزرگ و بال‌ها، یادآور سه ارزش بزرگ اخلاقی هستند. این سه ارزش اخلاقی مشهور، پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک هستند.

نماد فروهر در زیورآلات

نماد عقرب در زیورآلات

در طبیعت عقرب همیشه حالت دفاعی دارد و قلمرو خود را تحت کنترل دارد. افرادی که درونگرا و کم‌حرف هستند، اغلب از نماد عقرب در زیورآلات خود استفاده می‌کنند. همچنین عقرب سمبل ماه آبان است و زیورآلات با آویز یا طرح عقرب میتواند هدیه مناسبی برای متولدین این ماه باشد.

نماد عقرب در زیورآلات

نماد روباه در زیورآلات

همانطور که همه ما میدانم و در داستان ها آمده ،روباه یک حیوان حیله‌گر است که همیشه در حال گول زدن بقیه می باشد. روباه نماد زیرکی و زیبایی است.

نماد روباه در زیورآلات

نماد شبدر چهاربرگ یا شبدر شانس در زیورآلات

نماد شبدر یکی از نمادهای پرطرفدار در زیورآلات می باشد. این نماد سمبلی از جاه طلبی، خوش شانسی و اشتیاق به زندگی شاد است. هر برگ از این نماد چهار برگ، معنای خاص خود را دارد. معنی این برگ‌ها، باور، عشق و امید است. شکل برگ‌های شبدر چهاربرگ، شبیه قلب است. هر برگ از نماد شبدر چهاربرگ، معنی خاص خود را دارد. معنای این برگ‌ها، امید، باور (وفاداری)، عشق و شانس هستند.

نماد شبدر چهاربرگ یا شبدر شانس در زیورآلات

نماد عنکبوت در زیورآلات

عنکبوت، نماد زیرکی و مرگ و تولدی دوباره است. افرادی که این مفاهیم را دوست دارند، زیورآلاتی را انتخاب می‌کنند که نماد عنکبوت دارند.

همچنین بخوانید: تشخیص طلا از استیل

نماد عنکبوت در زیورآلات

نماد جنین در زیورآلات

نماد جنین، همیشه یادآور دوران شیرین و چالش‌های دوران بارداری است. در زمان بارداری به مادر کمک می‌کند تا به دور از دغدغه‌های روزانه‌اش، به فرزند خود فکر کند، آرامش بگیرد و انتظار شیرین تا به دنیا آمدن او را یادآور شود و تجربه کند. نماد جنین مثل گذشته، نشان‌دهنده انتظار مادر برای به دنیا آمدن نوزادش است

طرح‌های زیورآلات جنین شامل: طرح پای نوزاد، دست نوزاد، شیشه شیر و یا پستونک طلا، طرح جنین، ضربان قلب، خانم باردار با جنین داخل شکم، مادر در حال بغل کردن نوزاد و … است. می‌توانید روی زیورآلات مدل جنین، نام نوزاد، حرف اول اسم او و یا تاریخ تولدش را حکاکی کنید.

نماد جنین در زیورآلات

نماد دریم کچر در زیورآلات

نماد دریم کچر یکی از نمادهای پرطرفدار در زیورآلات است و خواب و خیال بد و منفی را از ما دور می‌کند.

نماد دریم کچر در زیورآلات

نماد دست همسا (خمسه) در زیورآلات

دست همسا یا خمسه، یک دست با پنج انگشت متقارن با یک چشم در وسط آن است. نمادی از دست حضرت مریم در مسحیت و یا دست حضرت فاطمه در اسلام شناخته می‌شود. دست همسا، نمادی است که از انسان در برابر شر و بدی محافظت می‌کند.

نماد دست همسا (خمسه) در زیورآلات

سخن پایانی

در این مقاله با معنی 22 نماد در زیورآلات آشنا شدیم. دیدیم که هر یک این نمادها، مفاهیم خاص خود را دارند. این نمادها می‌توانند هدیه‌ای خاص و جذاب برای عزیزان‌تان باشند. توجه به نماد در زیورآلات، به شما کمک می‌کند تا موقع استفاده و یا هدیه دادن زیورآلات، حس بهتری داشته باشید. نمادهای زیورآلات تنوع زیادی دارند. هر کدام از این نمادها، معنا و مفهوم خاص خود را دارند و کاربردشان متفاوت است.

تجربه و دانش خود  درباره سایر نمادهای زیورآلات را  در قسمت دیدگاه ها بگویید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

4 دیدگاه در “معنی نمادهای پرطرفدار در زیورآلات

  1. مهسا گفت:

    دلفین نماد آزادی و استقلال است. دو دلفین با هم نماد صلح و هماهنگی درونی هستند

    1. talaeitor گفت:

      بله دلفین هم یکی از نمادهای پرطرفدار در زیورآلات هست

  2. مریم گفت:

    انگشتر آغوش هم یکی از نمادهای پرطرفدار در زیورآلات هست

  3. مرجان گفت:

    محتوای جالب بود و چنتاشو نمیدونستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *